Khamis, 27 Oktober 2011

haji~ sendir

well, lama tak update. tak pe la, tak sempat.
well, my parent dah p haji so tinggal la aku + my sis kat umah
ape nak wat? tak de pe2..
hmm..dlu selalu buke face book
sekarang aku dah deaktif daaa~~~
kenape?
kdg2 aku mmg nak sendiri..
tak nak tau pon pasal org lain
aku nak melangkah hidup ku sendiri.
hidup ni macam meniti tali halus,ke seberang sana
klu aku tumpukan pada perjalanan aku ni...tanpa menoleh pada org lain
insyallah, lamabat cepat aku akan sampai
tapi klu aku tgk semua dah sampai..mesti aku tersungkur jatuh
biarlah aku sendiri

Selasa, 23 Mac 2010

rahsia rama2 ku


Kita memang banyak rahsia. Banyak juga menjaga rahsia orang. Di samping banyak juga mengetahui rahsia orang. Jadi? Biarlah rahsia.


Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan buruk sangka (kecurigaan), kerana sebahagian dari buruk sangka itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang. (Al-Hujurat: 12)

Selasa, 12 Januari 2010

k'tini out

sorang housemate aku kuar hari ni..dier kn jd wadern sekolah lak.
kesian...
mmg nampak diskriminasi untuk wanita yg single
wajib jd wadern kat skolah tu..
so, tinggal lah aku ngan sya jer kat umah tu berdua..
harap2nyer nt ader la kawan lain yg masuk
tak de la sunyi angat rumah tu nt..
3 org dekat umah tak sesunyi 2 org cam dlu2..tp 3 pon kadang2 biler blik kerja masing dalam bilik masing..
so, sunyi jg nt...
aku lak suka tido awal..zZZZZzzzz~~~ umah yg tenang...

gonna mizz her then...

Ahad, 3 Januari 2010

dingin


dingin ..sejuk..

tah la aku ni..

kenape la aku wat cam ni..

bukan pe..

kadang2 geram

tawar hati tu..... gula naik so kemanisan tu kn dikurangkan laa

lagi pon biar lah

aku pon dah tak sayang pada diri aku sendiri..so knp aku kn syg pada

org lain plak



so down~~~

huhuhuhuu....

Rabu, 30 Disember 2009

fitz


cantek nyer dier...
warna merah menyala...
membayangkan aku memilikinya dan memandu nyer seumur hidup ni...
cantek nyer...
cantek...cinta pada kamu..
kamu impian ku....

Sabtu, 26 Disember 2009

tasbih cinta

butiran2 air mata...di kalungkan menjadi tasbih..
sangat kaku...sangat dingin..
sangat sebak diri ni..

setiap kali sujud,
setiap detik hidup ni aku hitung balik
menyesal pon ader..
terlalu banyak kesalahan telah dilakukan dalam hidup ini..
jauh sekali aku akan tergolong dalam golongan itu..

bila cinta tak lagi untuk ku..
bila aku tak baik untuk mu...
aku akan pergi...

Ahad, 13 Disember 2009

Bertemu di Kalbu

Sudah hadir dalam hati ku lagu terbaru jac...
knp lagu ni yg sekarang bermain di fikiran ku?

Sabtu lepas..aku p kenduri Fad..
with my mum...
things not end up well
tp fad faham keadaan aku mase tu cam ner antara mak kami..

aku tak dapat nak tahan sebak saat dan ketika tu
aku sedar diri aku..
aku sedar siapa diri ni..
aku tahu aku dah kehilangan ape aku ada..
dan aku akan ttp kehilangan yg lain2 lagi
salah
semua nye begitu mendesak aku

when back..listen to the song remain me of my life ..my heart..
lirik? aku tak dengar pon tapi melodi tu mmg yg berada dalam hati ku pada masa sekarang
Ya Allah, aku tak dapat nak perbetul ygberlaku..
sgt berduka cita atas apa yg aku lepaskan..hanya Kau yg tahu segalanya